4. Walka -Walka to najważniejszy element całej gry. Sposób jakim walczymy magią został omówiony w rozdziale 3 "Magia", natomiast walka bronią białą lub dystansową przebiega nieco inaczej. Wyobraźmy sobie walkę wojownika i łowcę. Łowca ma broń dystansową, sztylet , a wojownik ma jednoręczny topór i tarczę. Łowca przygotowuje łuk, wie że w kryzysowej sytuacji może użyć sztyletu a wojownik szarżuje swoją umiejętnością szarża powalając łowce na ziemie. Wojownik już miał się zamachnąć kiedy łowca wbił mu nóż do nogi. Wojownik powalony, stęka z bólu ale ma jeszcze nadzieje. Łowca oddala się o parę metrów i dobija orka strzałą.
-Co trudnego w tym przykładzie? Omówmy go teraz:
*Sposób walki -Niektórzy walczą na odległość albo w zwarciu. Ważne jest by grało się swoją postacią tak jak powinno. Łowca nie powinien biec ze sztyletem na wojownika z tarczą i toporem. Kapłan nie powinien od razu atakować bronią drzewcową lecz używać najpierw magii. Sposób walki powinien być zachowany ponieważ w pewnym sensie podtrzymuje klimat. *Zadawanie obrażeń -Zadawanie obrażeń to nie tylko odejmowanie szarf ale też trzeba wczuć się w grę na tyle, aby wiedzieć jak by bolało cię np. ukłucie sztyletem w nogę. To chyba jasne że upadłbyś albo kulał, jeżeli dostał strzałą w głowę to proste że zgon na miejscu, ale jest jedno ale! Pancerze... hmmm.. po co one są? No właśnie, pancerze są po to aby chronić ciało. Dlatego sporządziłem taki rysunek;

Jeżeli cios, strzał zadają obrażenia (na rysunku zgon, brak możności ...) w jedno miejsce to poszkodowany zdejmuje jedną szarfę z ręki. Jeżeli zzaś zostanie trafiony 2 razy to dwie. Kiedy szarfy mu się skończą to następuje zgon.
Pancerz ma też swoje PP - punkty pancerza które pokazują jaki cios może ochronić. Jeżeli cios jest większy niż ilość PP to cios oznacza się za trafiony, a trafienie za obrażenia.
Jeżeli chodzi o magię to przed nią nie da się ochronić bez żadnego czaru hamującego działanie czaru. Czaru rzuconego nie można uniknąć i jest on nieodwracalny (jedynie można uleczyć z ran co przywraca szarfy życia).
|